Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

Transparency \ Opacity (Seffaflık \ Örtücülük)

Pigmetlerin bu özellikleri sadece, boya eğer örtücü (opak) katkı malzemesi içermiyorsa gözlenebilir. Örtücülük derecesi Ya da şeffaflık pigmentten pigmente çeşitlilik gösterir Transparency ve opacity sabit kalınlıklı boya katmanlarıyla ölçülebilir.

Kurutucuların `Siccatives` fonksiyonu nedir ?

Kurutucular sınırsız miktarda kullanılabilirlermi ?

Light Siccatives Courtrai ile Dark Siccative Harlem arasındaki farklar nelerdir ?

Siccatives nasıl çalışır ?

Kurutucular (Siccatives) metal bileşenlerden oluşan solüsyonlardır ve yağlı boyaların kimyasal kuruma süresini hızlandırırlar. Yağlı boyalar kendi kendilerine yüzeyden baslayarak kururlar. Kurutucularda kullanılan kimyasal bileşikler, kurutucuya, dipten Ya da yüzeyden kuruma sağlama özelliği kazandır.

Light kurutucu `siccatives courtrai` Dipten kuruma sağlar. Dark kurutucu `Siccatives harlem` ise yüzeysel kuruma sağlar. `Siccative harlem` terkibinde yağ bulundururken `Siccatives Cortrai` manganez gibi metal bileşenlerden oluşur. Bu sebepten dolayı `Sıccatıves harlem` daha hızlı kuruyan bir medium olarak kabul edilir. Kurutucu seçiminde resmin kompozisyonu öncelikli olarak göz önüne alınır eğer üst üste renk katlarında oluşan bir resim kompozisyonu varsa, katlar arasındaki bağlılığı ve yapışkanlığı sağlamak için daima ``fat over lean`` dıye tabir edilen klasik bir resim tekniği kullanılmalıdır .Yağlı olan Siccatives Harlemin, ilk katlardaki boya tabakalarında kullanımı önerilmez. Yüzey tabakasının hızla kuruması sonraki tabakanın optimal yapışkanlığını yavaşlatır. Yanlış siccatives kullanımı birtakım problemler doğurabilir Kuruma sürecinden ayrı olarak birde bu malzemenin kullanımı yaşlanma sürecini de hızlandırır. Problemleri en aza indirgemek için boyanızın içine en fazla %2 oranında `succatives cortrai` yada % 10 oranında `succatives harlem` eklemelisiniz. Geneldeki yaygın kanı Succatıve kullanımın mümkün olduğunca sınırlandırılması yönündedir.

Fat over lean teknigi: Bu teknik resim yapmada kullanılan en eski ve en temel tekniklerden biridir. Bu teknikte resmin ilk katında boyaya eğer extra yağ koyarsanız bu, dığer katlar arasındaki bağlantıyı zayıflatır ayrıca ilk katın kuruma süresini uzatmış olursunuz. İkinci tabakada kullandığınız boyaya bir miktar terebentin Ya da white spirit koymanız gerekir bu boya tabakasının kurumasını hızlandıracaktır, Yapılan en önemli hatalardan bir tanesi ikinci tabakaya bir önceki tabakadan daha az yağ koymaktır, İlk tabakadan daha az yağ içeren ikinci tabakadaki yağın bir miktarı, ilk tabaka tarafından emilecek ve resminizde kontrast farkları ve zamanla çatlaklar oluşacaktır. Her bir tabaka bir öncekinden daha fazla yağ içermek zorundadır.

Fat Over Lean tekniğiyle ilgili birkaç ipucu: Cadminium red, cadminium yellow gibi renkler icerdikleri yağ oranından dolayı daha gec, Prussian blue, Ultramarine, Flake white ve Titanium white renkleri ise daha az yağ içeriğine sahip oldukları için daha kısa sürede kururlar. Rembrant Van Rijn`nin resimlerine daha çabuk kuruması icin prussian blue karıstırdıgı ancak xray cihazının ortaya çıkışından sonra keşfedilmiştir.

DYES (BOYA)

Eğer rengini veren ham madde sıvı içinde eriyorsa (şekerin suyun içinde erimesi gibi) biz renk veren bu maddeyi pigment olarak değil DYE olarak adlandırırız. Bunların ışık haslığı boya içinde Ya da mürekkepte zayıftır Bu boyalar bu yüzden sanatçılar tarafından kullanılmazlar. Bir resim görülebilir olmalıdır bu sebeple de renklerin dayanıklı ve mukavim olması şarttır.

İllistratörler grafikerler ve hobi amaçlı resimle uğraşanlar için ilk etapda ki kriter ışık haslığı değildir, bir illistrasyon basıldıktan sonra karanlık bir yerde saklanır. Çocukların ve hobi olarak resmi seçenlerin boya nitelikleri konusundaki ihtiyaçları ve öncelikleri profesyonel sanatçılardan elbet deki farklıdır. Çözünebilirlikleri sebebiyle boyalar ince sıvıları boyamada son derece elverişlidirler örneğin limon asidinin şeffaf mürekkep olarak kullanılması gibi.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.

Beyaz keten yağı ile beyaz ayçicegi yağı arasındaki farklar nelerdir ?

Bizim tecrubelerimiz, bütün yağlar arasında, (ayçicek yağı, susam yağı, keten yağı, haşhaş yağı,fındık yağı, ağaç yağı) resim için en uygun olanının keten yağı (linseed oil) olduğunu gösterdi. Bazı yağlar kırılgan bir film tabakası bırakırken bazıları önemli ölçüde boyayı karartır. Bazılarının ise kuruma süresi normalden çok daha uzundur. Ama keten yağı optimal kalite özellikleri kombinasyonlarına uygunluk gösterir. Kuruma süresi diğer yağlara oranla kısadır, elastiktir ve dayanıklıdır. Bütün bu pozitif özelliklerinin yanında keten yağı sarıdır ve zamanla dahada sararır bu durum ise özellikle beyaz rengin gücünü azaltır. Bu sebepten dolayı Keten yağının yerini beyaz renkte ayçiceği yağı alır. Ayçiceği yağı keten yağına oranla daha soluk bir renge sahiptir, daha uzun sürede kurur ve film elastikiyeti acısından kırılgandır. İlk katlarda kullanılan Ayçiceği yağı bütün bu özelliklerinden dolayı diğer boya katlarında problemlere yol açabilir değişik kuruma zamanlarındaki farklılık ve katmanlar arasındaki zayıf bağlar bir sonraki tabakada uygulanacak boyanın tutuculuğunu azaltabileceği için, özellikle ilk katlarda kullanılması önerilmez İlk katmanlarda keten yağı final katmanlarda ise ayçicegi yağı kullanılması gerekmektedir.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com