Doğru cevabı biliyorsanız yarışmamıza katılarak siz de hediyelerimize sahip olabilirsiniz.
   
 
   
  ...
 
   
Türkiye ve dünyadan ünlü ressamlar, hayatları, çalışmaları ve sanat akımları...
Boyalar hakkında teknik bilgilere ve ilginizi çekecek faydalı linklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz...



   
1 2 3 ..
   

KALİTE FARKI

Royal Talens çeşitli tiplerdeki boyaları değişik isimler altında satar.herbir isim boyanın dayanıklılığına ve kalitesine göre değişir. Kalite farklarını yaratan temel etkenlerse pigment yoğunluğu, öğütülme derecesi ve pigment inceliğidir
Pigment işleme sureci oldukca maliyetli biır süreçtir. En kaliteli boya serisi olan Rembrandt boyalarında yüksek kalitedeki essız pigmentler kullanılır ve bu pigmentler çok ince öğütülürler dolayısıyla boya yoğunluğu Diğer serilere oranla daha fazladır. Van Gogh serisinde de aynı pigmentler kullanılır ama daha az öğütülürler düşük konsantrasyonludurlar ve Rembrant serisinde kullanılan pigmentlere oranla daha az incedirler. Amsterdam yağlı boyaları ve akriliklerinde serinin Diğer boyalarında kullanılan pigmentlerden farklı olarak daha ortalama kaliteye sahip bır pigment kullanılır yine pigment konsantrasyonu ve oğütülme inceliği daha düşüktür.

Hangi fırçalar yağlı boya tekniği için uygundur?

Domuz kılından (Hog Hair) yapılan fırçalar genellikle yağlı boya tekniğinde çok kullanılan fırçalardır. Bununla beraber diğer fırça çeşitleri de belirli boya tekniklerinde kullanılabilir. Sıkı yapılı domuz kılı fırçalar, üzerlerinde çok miktarda yoğun kıvamlı boyayı tutabilirler lakin fırça vurusu detay çalışmak için uygun değildir. Detay çalışmak için samur(sable) ve kokarca (İltis grm) kılından yapılan fırçalar çok kullanışlıdır. Bununla beraber sentetik liflerden yapılan fırçalarda bütün resim tekniklerinde iyi alternatiflerdir. Fırçalar çeşitli fiyat ve kalite gruplarına ayrılır; Rembrant fırçalar tamamen el ile yapılırlar ve yüksek düzeyde kalite sunarlar. Van Gogh fırçalarda, yine tamamen el yapımıdır, mükemmel kalitede ve ekonomiktirler. Yağlı boya fırçaları resim yapılan yüzey ile arada yeterli mesafeyi bırakmak için uzun saplı olarak yapılırlar.

ÜRÜN GELİŞTİRME

Talens ürünlerinin üretiminde zararlı hammaddelerin kullanımı mümkün olduğunca sınırlandırılmıştır. Bu hammaddelerin kullanımına donuk yeni arayışlar yeni fikirlerle beraber gelişen ürün içeriklerinde Talens mümkün olduğunca zararsız alternatifler sunmaya çalışmaktadır. Eğer bu mümkün değilse Ya da zararlı hammaddelerin zararsız alternatifleriyle değiştirildiğinde istenilmeyen kalite problemleri ortaya çıkıyorsa, ürün kaçınılmaz olarak kullanılan zararlı hammadde konusunda tüketiciyi bilgilendiren ve ürünün nasıl en güvenli bicimde kullanılacağına açıklık getiren güvenlik etiketleriyle sunulur.

Avrupa yasalarına göre bu tur zararlı maddeler içeren ürünler bu maddelerin fiziksel Ya da kimyasal içeriklerine göre sınıflandırılırlar örneğin :
İnlammable( yanıcı) Ya da highly ınflammable (cok yanıcı)
Poısonous or hazardousnfor the environment: Cevre için zararlı ve zehirli

Bu sembol ``Flammable`` F (YANICI) Ya da ``Hıghly flammable`` F+(cok yanıcı, parlayıcı) ürünler için kullanılır

Bu sembol ``Toxıc`` T (Toksit içeren) Ya da ``Very Toxic`` T+(yüksek miktarda toksit) içeren ürünler için kullanılır .Talens grubu 2003 yılından bu yana bu kategoride ürün üretmemektedir

Bu sembol ``Harmful`` XN ( ZARARLI) Ya da ``Causing İrritation``Xİ (Tahris eder) ürünler için kullanılır

Bu sembol ``Envirionmentally harmful`` N (çevreye zararlı) bu sembol işe içerdiği toksit oranı sebebiyle çevreye zararlı ürünler için kullanılır.

İlk katmanlarında akrilik boya kullanılmıs olan bir resmin üst katmanlarında yağlı boya kullanılabilirmi ?

Kalın bir akrilik boya tabakası oldukça esnektir ve gözenekli geçirgen bir yapıya sahiptir. Bundan dolayı yağlı boya zemini olarak kullanmak için uygun değildir. Buna rağmen eğer. Akrilik boya su ile incelterek resim yüzeyinde universally-prime tabir edilen bir zemin rengi oluşturulursa. (Universally-prime hem akrilik hemde yağlı boya için yüzeydeki yapışkanlık oranını azaltmayacak hazırlık katıdır.)

Akrilik içeriğindeki su buharlaşıp uçtuğunda yüzeyde daha az akrilik reçinesi kalacaktır. Buda yağlı boya kullanımı ıçın gerekli zemin koşullarını oluşturmaya muktedirdir. Yine zeminde beyaz akrilik yerine Gesso kullanılcaksa, Yağlı boyanın tutunulurluğunu arttırmak için her bir renk belli oranlarda Gesso ile karıştırılmalıdır. Gesso yağlı boyanın yüzeye tutunurluğunu sağlamak için özel olarak formüle edilmiş akrilik bazlı bir yardımcıdır.

Yağlı boyalarda medium kullanma zorunluluğu varmıdır ?

Medium kullanımı tekniğe göre değişir. Yağlı boyada iki temel teknik vardır.

Allaprima (wet in wet)
Fat over lean ( Flexible over less flexible)

Talens painting medium üç temel bileşene sahiptir. Yağ, reçine, beyaz ispirto (white spirit) Medium kullanımı öncelikle, Fat over lean tekniğinde boya katmanları arasındaki tutunmayı artırarak resmin ömrünü uzatır. Özellikle glaze aşamasında hiçbir fırça izi kalmamasına rağmen glaze filminin altından, sanatçının özgün fırça vuruşlarının görünmesini engellemez. Talens mediumlar, glazing medium, alky medium, venetian turpendine ve stand oil olarak ayrılırlar.
         
 
l
l
l
© Copyright 2010. Tüm hakları saklıdır.
Sanat Dünyası San. Ürün. Paz. Ltd. Şti
Organize Sanayi Bölgesi Kahverengi Cd. 3.Sk. No:4 Nilüfer Bursa
Tel : +90 (224) 225 60 75 (3 Hat)
Fax: +90 (224) 225 60 78
sanat@sanatdunyasi.com.tr
 
 
Designed By BURSA AJANS www.bursaajans.com